چگونه کرونا ویروس لوگوهای برندها را تغییر داد؟

کرونا ویروس یک همه‌گیری جهانی است که تاکنون بیش از 200 میلیون نفر را آلوده کرده و حدود 4.3 میلیون نفر را کشته است2. این ویروس علاوه بر تأثیرات سلامتی، اجتماعی و اقتصادی، تأثیرات فرهنگی و هنری هم داشته است. یکی از نمودهای این تأثیرات، تغییر لوگوهای بسیاری از برندها بوده است.

لوگو یک علامت گرافیکی است که نشان‌دهنده هویت، ماموریت و ارزش‌های یک برند است. لوگو باعث می‌شود که برند در بازار شناسایی شود، با مخاطبان ارتباط برقرار کند، تفاوت خود را نشان دهد و حافظه طولانی‌مدت در ذهن مصرف‌کنندگان بسازد. لذا تغییر لوگو یک تصمیم حساس و مهم است که نباید به سادگی انجام شود.

اما در شرایط بحران همچون کرونا ویروس، بعضی از برندها تصمیم گرفتند که لوگوهای خود را به صورت موقت یا دائم تغییر دهند. دلایل این تغییرات مختلف بوده‌اند، از جمله:

  • حمایت از پروتکل‌های بهداشت

با تشکر از شما برای علاقه‌مندی به ادامه‌ی مقاله. من سعی می‌کنم با استفاده از اطلاعات این مقاله و خلاقیت خودم مقاله را تکمیل کنم. ادامه‌ی مقاله به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • حمایت از پروتکل‌های بهداشتی: برخی از برندها لوگوهای خود را به گونه‌ای تغییر دادند که پیام‌های مربوط به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و غیره را منتقل کنند. این تغییرات باعث شد که برندها مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌گر به نظر برسند و با مبارزه علیه ویروس همراه مخاطبان خود باشند. برخی از مثال‌های این تغییرات عبارتند از: [لوگوی شرکت خودروسازی آئودی]، [لوگوی شبکه تلویزیونی ام‌تی‌وی]، [لوگوی شرکت فست‌فود مک‌دونالدز] و [لوگوی شرکت لباس‌فروشی زارا].
  • حمایت از پرسنل و مشتریان: بعضی از برندها لوگوهای خود را به گونه‌ای تغییر دادند که پیام‌های مربوط به حمایت از پرسنل و مشتریان خود را در شرایط سخت کرونا منعکس کنند. این تغییرات باعث شد که برندها حساس و خیرخواه به نظر برسند و با حفظ رابطه صمیمانه با پرسنل و مشتریان خود، اعتماد و وفاداری آن‌ها را جلب کنند. برخی از مثال‌های این تغییرات عبارتند از: [لوگوی شرکت هواپیمایی یران یر]، [لوگوی شبکه تلویزیونی سیدار]، [لوگوی شرکت داروسازی نوردین] و [لوگوی شرکت آب معدنی داماور].  http://gg.gg/16l81s

با تشکر از شما برای علاقه‌مندی به ادامه‌ی مقاله. من سعی می‌کنم با استفاده از اطلاعات این مقاله و خلاقیت خودم مقاله را تکمیل کنم. ادامه‌ی مقاله به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • حمایت از فعالان و حقوق بشر: برخی از برندها لوگوهای خود را به گونه‌ای تغییر دادند که پیام‌های مربوط به حمایت از فعالان و حقوق بشر را در زمان‌های حساس و مهم منعکس کنند. این تغییرات باعث شد که برندها ارزش‌گذار و انسان‌دوست به نظر برسند و با نشان دادن همبستگی و همدردی با جنبش‌ها و گروه‌های محروم و آسیب‌دیده، نقش مثبت و مؤثری در جامعه داشته باشند. برخی از مثال‌های این تغییرات عبارتند از: [لوگوی شرکت فناوری گوگل]، [لوگوی شبکه تلویزیونی نتفلیکس]، [لوگوی شرکت لباس‌فروشی نایک] و [لوگوی شرکت آبجوسازی هاینکن].

خلاصه

کرونا ویروس یک همه‌گیری جهانی است که تأثیرات گسترده و عمیقی بر روی سلامت، اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و هنر داشته است. یکی از نمودهای این تأثیرات، تغییر لوگوهای بسیاری از برندها بوده است. لوگو یک علامت گرافیکی است که نشان‌دهنده هویت، ماموریت و ارزش‌های یک برند است. تغییر لوگو یک تصمیم حساس و مهم است که نباید به سادگی انجام شود. اما در شرایط بحران همچون کرونا ویروس، بعضی از برندها تصمیم گرفتند که لوگوهای خود را به صورت موقت یا دائم تغییر دهند.

https://ucc.ltd.education/user/jaystein4/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://ict-edu.uk/user/jaystein4/

https://edu.fudanedu.uk/user/jaystein4/

https://independent.academia.edu/JayStein7

https://bogotamihuerta.jbb.gov.co/miembros/jay-stein/

https://open.mit.edu/profile/01H9B71YQ47Z1PRATZ42TYV8RP/

https://royalecollege.edu.jm/members/jaystein4/

https://nationaldppcsc.cdc.gov/s/profile/0053d000003mawqAAA

https://gitlab.ifam.edu.br/JayStein4

https://obic.edu.et/profile/JayStein4/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.