پتانسيل بالاي صنايع غذايي در ايران

 

بسياري از تحليل گران صنايع غذايي بر اين باور هستند كه خلاقيت و نوآوري جاي بسيار زيادي براي رشد اين صنعت بزرگ دارد و در همين زمينه بازار هاي بزرگ خريد و فروش عمده B2B مانند بازارهاي بزرگي همچون علي بابا چين و آمازون به وجود آمده كه به رشد صنايع بسيار كمك كرده اند.

ايران به دليل وجود پتانسيل هاي بسياري در زمينه توليدات صنعتي و مخصوصا صنعت كشاورزي كه قابليت صادرات به ديگر كشورها يكي از مكان هايي است كه پتانسيل بسيار بالايي براي بازار عمده خريد و فروش در عرصه محلي و جهاني دارد. بازار عمده محصولات صادراتي ايران از جمله پسته و برنج ايراني بسيار در دنيا شناخته شده است و با ايجاد بازار عمده خريد و فروش در اين حوزه مي توان مشتريان خارجي بيشتري به زنجيره فروش اين محصولات متصل كرد.

ما واقعاً در ايران به صنعت آنلاين خريد و فروش عمده بيشتري نياز داريم كه در آن اپراتورها بتوانند با توليدكنندگان عمده ارتباط برقرار كنند ، قيمت گذاري را راحت تر كنند و سفارش آنلاين را بدون هرگونه تماس تلفني ، اسناد و مدارك و مزاحمت هاي آنلاين براي خريداران عمده فراهم كنند.

 

در اين راه خوشبختانه كارآفرينان با خلاقيت بسيار بازارهاي عمده اي طراحي كرده اند كه به راحتي براي فعالين صنايع غذايي قابل دسترس بوده و آن ها مي توانند به آساني با يكديگر ارتباط برقرار كرده و علاوه بر آگاهي از قيمت هاي بازار به مشتريان جديد نيز دست پيدا كنند.

در اينجا ليست بازارهاي عمده مفيد و برجسته فعال حوزه B2B در سراسر جهان وجود دارد.

zh1z_z6.jpg

 

 

 

TradeKey

 

يك بازار عمده فروشي گسترده B2B براي اتصال تأمين كنندگان عمده با خريداران عمده در سراسر جهان است. اين بازار عمده تمركز شديدي بر كشورهاي آسيايي به ويژه هند ، چين ، پاكستان ، تايوان ، مالزي و بنگلادش دارد.

 

اين سايت سه سرويس قوي به مشتريان خود ارائه مي دهد. اولين خدمت اين بازار ثبت درخواست خريد است؛ بسياري از خريداران عمده كه به دنبال يك محصول خاص هستند  با استفاده از اين خدمت مي توانند ادرخواست خريد خود را به هزاران تامين كننده در اين بازار بزرگ ارايه دهند و در صورت موجود بودن آن تامين كنندگان به صورت مستقيم به خريدار اعلام كرده  و خدمات خود را ارائه مي دهند.

 

دومين خدمت اين بازار عمده فروشي اين است كه شما در آنجا مي توانيد محصولات متنوعي را از هزاران فروشنده مشاهده كنيد ، دسته بندي از عمده فروشان ، توليد كنندگان و كارخانه هايي كه به دنبال صادرات محصولات خود هستند توزيع شده است. سوم شركت ها ، كه در آن شما مي توانيد يك فهرست كامل از تامين كنندگان ، توليد كنندگان و توزيع كنندگان پيدا كنيد.

 

همچنين اين گزينه را براي شما فراهم مي كند كه نماينده فروشندگان ، صادركنندگان ، عمده فروشان و ساير شركت هاي كوچك و متوسط ??شويد و به اين ترتيب بتوانيد به صورت كميسيون براي آن ها فروش داشته باشيد. از برنامه شما گرفته تا تجارت جهاني ، پيشرو و سريعترين رشد (B2B) پورتال آنلاين تجارت به تجارت است كه واردكنندگان ، صادر كنندگان و مشاغل كوچك و متوسط ??در سراسر جهان را براي تجارت بين المللي متصل مي كند. با توجه به برنامه مهم نيست كه در كجا هستيد ، اكنون مي توانيد براي تأمين كنندگان جديد جستجو كنيد ، با خريداران جديد در حال حركت ارتباط برقرار كنيد.

 

TradeKey.com ثابت كرده است كه يك پلت فرم تجاري معتبر آنلاين براي تجارت جهاني است ، قوت آن تجارت عمده فروشي يا واردات عمده اي يا صادرات. TradeKey با موتورهاي بي نظير و قدرتمند تطبيق تجاري و ابزارهاي تبليغاتي كارآمد خود ، سالهاست كه فاصله بين تأمين كنندگان و خريداران ، توليدكنندگان و واردكنندگان از 240 كشور جهان را به خريداران عمده رسانده است.

 

  p;              

 

فروش پياز زعفران درجه يك جهت كشت زميني و گلخانه اي
صفر تا صد كاشت و فرآوري زعفران
فرآوري، بسته بندي و صادرات زعفران
فرآوري، بسته بندي و صادرات پسته
شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات

شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات به شماره ثبت 337 تنها شركت در منطقه مي باشد كه علاوه بر توليد، اقدام به سورت و درجه بندي پياز زعفران در اوزان مختلف با دستگاه سورتينگ نموده است اين شركت با توجه به اينكه در مركز توليد زعفران و پسته جهان واقع شده است علاوه بر فرآوري زعفران و پسته در فصل برداشت به صورت مكانيزه ، در زمينه بسته بندي و صادرات اين دو محصول همراه با ارائه آناليز آزمايشگاه و گواهينامه هاي بين المللي مورد قبول اتحاديه اروپا فعاليت مي نمايد.
آدرس كارخانه :
استان خراسان رضوي ، شهرستان مه ولات ، شهرك صنعتي، شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات
وبسايت :
https://www.mahangostar.com
https://www.piyaze-zaferan.com

جيمز و هلوي غول‌پيكر اثر رولد دال

رماني پر از ماجراجوي‌هاي لذت‌بخش و شخصيت‌هاي به‌يادماندني كه به كودكان شجاعت مي‌آموزد.

رمان جيمز و هلوي غول‌پيكر 

جيمز و هلوي غول‌پيكر يكي از محبوب‌ترين رمان‌هاي كودك و نوجوان است كه به قلم رولد دال، نويسنده‌ي اهل ولز، نگاشته شده است. آثار رولد دال بارها و بارها تجديد چاپ شده‌اند و كودكاني كه تجربه مطالعه كتاب‌هاي او را داشته‌اند، هر يك را نه يك‌بار كه بارها با لذت خوانده‌اند. مطمئن باشيد جيمز و هلوي غول‌پيكر نيز يكي از همان رمان‌هايي است كه نمي‌توان از آن سير شد. رمان جيمز و هلوي غول‌پيكر رولد دال نخستين بار در سال ???? و در ايالات‌متحده چاپ شد. تصويرسازي خوب اثر و شخصيت‌هاي جذابش سبب شدند تا اين اثر فوراً جاي خود را در دل بچه‌ها و والدينشان باز كند و با گذشت پنجاه سال همچنان يكي از محبوب‌ترين‌هاي ادبيات كودك باقي بماند. برگردان فارسي رمان جيمز و هلوي غول‌پيكر اثر رولد دال با ترجمه‌ي محبوبه نجف خاني و از نشر افق منتشر شده است.

جيمز بيچاره كه والدينش را در يك تصادف ناگوار از دست مي‌دهد، چاره‌اي ندارد جز آنكه با دو خاله‌ي بدجنس و شرور خود، زير يك سقف، به زندگي ادامه دهد؛ خاله اسپانج و خاله اسپايكر. سه سال مي‌گذرد و حالا جيمز «غمگين‌ترين و تنها‌ترين پسربچه‌اي است كه پيدا مي‌شود.»

 روزها يكي پس از ديگري مي‌گذرند تا اينكه يك روز، جادوگري پير با كت‌وشلواري سبزرنگ به تن، به جيمز يك كيسه پر از كريستال‌هاي جادويي مي‌دهد؛ كريستال‌هايي كه به گفته‌ي او، مي‌توانند زندگي جيمز را براي هميشه ازاين‌رو به آن رو كنند. جيمز به‌طور اتفاقي كريستال‌ها را پاي درخت هلوي خشكيده‌ي خاله‌هايش مي‌ريزد و اينجاست كه ماجرا آغاز مي‌شود. از شاخه‌هاي آن درخت كهن‌سال، تنها يك هلو رشد مي‌كند و آن‌قدر رشد مي‌كند كه پسري به قد و قامت جيمز مي‌تواند در آنجا بگيرد؛ دست‌آخر جيمز از آن بالا مي‌رود، خود را به داخل آن مي‌رساند و قل مي‌دهد و قل مي‌دهد تا هرچه مي‌تواند از خاله‌هاي نفرت‌انگيزش دور شود و زندگي جديدي را آغاز كند…

رولد دال براي كودكان كتاب‌هاي شاهكار بسياري خلق كرده و جيمز و هلوي غول‌پيكر، قطعاً يكي از بهترين آثار اوست. مطالعه‌ي داستان جذاب و دوست‌داشتني جيمز و سفرش به شهر نيويورك، آن‌هم به همراه رفيق حشره‌ي كوچكش، نه‌فقط براي بچه‌ها كه براي والدين آن‌ها نيز جذاب و لذت‌بخش است. طنز كتاب همواره صميمي است و داستان اثر بسيار خواندني است؛ آن‌قدر خواندني كه خاطره‌ي مطالعه‌اش تا هميشه در ذهن فرد باقي خواهد ماند.

جيمز و هلوي غول‌پيكر در اصل، داستاني بود كه رولد دال پيش از خواب براي دو دخترش، اوليويا و تسا تعريف مي‌كرد. او آن زمان حتي فكر هم نمي‌كرد كه روزي اين داستان چنان محبوب شود كه باگذشت نيم‌قرن هنوز هم باشند كساني كه قصه‌ي قلب خواب دختران او را بخوانند و لذت ببرند. اگر به اين اثر مقام شواليه‌ي ادبيات كلاسيك كودك را لقب دهيم، كم بيراه نگفته‌ايم.

در ادامه برش‌هايي از كتاب خواندني جيمز و هلوي غول‌پيكر را باهم مي‌خوانيم.

 ليدي برد در گوش جيمز گفت: كرم خاكي بيچاره! دوست دارد سر هر چيز كوچكي بلوا راه بيندازد. از شادي نفرت دارد؛ تنها زماني شاد است كه فرصتي پيدا كند و اخم‌هايش را بكشد توي هم.

«خب، شايد همه‌ي اين ماجرا از يك خواب شروع شد؛ اما مگر همه‌چيز با خواب شروع نمي‌شود؟ آن ساختمان‌ها، اين چراغ‌ها. كل اين شهر. يك نفر اول بايد آن‌ها را در خواب مي‌ديده است. شايد من هم همين كار را كردم؛ خواب ديدم كه دارم مي‌آيم اينجا و بعدش آمدم.»

ديگر پول دو خاله‌ي حريص جيمز از پارو بالا مي‌رفت؛ اما درست همان زماني كه تمام اين اتفاقات جالب داشت بيرون خانه مي‌افتاد، جيمز مجبور بود در اتاقش كه درش هم قفل بود، بماند و از بين نرده‌ها دزدكي مردمي را كه بيرون جمع شده بودند، تماشا كند. خاله اسپايكر همان روز صبح گفته بود: «اگر اين وروجك چندش را به حال خودش بگذاريم هي مي‌خواهد زير دست و پاي مردم باشد.» جيمز با التماس گفته بود: «توروخدا! خيلي سال است كه هيچ بچه‌اي را نديده‌ام و اگر بيايم كلي بچه هست كه مي‌توانم با آن‌ها بازي كنم! تازه! شايد بتوانم در فروش بليت بهتان كمك كنم!».

خاله اسپانج گفت: «ديگر ساكت شو! من و خاله اسپايكرت قرار است ميليونر شويم و اصلاً دلمان نمي‌خواهد بچه‌اي مثل تو در دست‌وپا باشد و همه‌چيز را به هم بريزد.» بعداً، عصر كه شد و مردم يكي‌يكي رفتند دنبال زندگي‌شان، خاله‌ها در اتاق جيمز را باز كردند و به او گفتند برود بيرون و پوست‌هاي موز و پرتقال و خرده كاغذها را از روي زمين جمع كند. جيمز پرسيد: «مي‌شود اول يك‌چيزي بخورم؟ از صبح تا حالا چيزي نخوردم.» جفت خاله‌ها باهم فرياد زدند: «نه!» و او را از در بيرون كردند. «ما سرمان شلوغ است! وقت نداريم غذا بپزيم؛ داريم پول مي‌شماريم».

كتاب جيمز و هلوي غول‌پيكر را هم‌اكنون مي‌توانيد از وبسايت كاواك خريداري نمائيد.

ارزيابي اثرات محيط زيستي محل هاي پيشنهادي كارخانه كمپوست با استفاده از روش ماتريس ارزيابي سريع اثرات ( RIAM ) (مطالعه موردي: كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان) چكيده ارزيابي اثرات توسعه فرآيندي گروهي است كه طي آن متخصصين مختلف به شناسايي و ارزيابي اثرات مثبت و منفي طرح هاي توسعه بر بخش هاي بوم شناختي، اقتصادي و اجتماعي محيط زيست مي پردازند و در صورت پذيرش توسعه مورد نظر راهكارهايي جهت كاهش و يا رفع اثرات منفي آن ارائه مي دهند. هدف اصلي اين مطالعه انتخاب بهترين مكان براي احداث كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان با استفاده از روش ماتريس ارزيابي سريع اثرات (RIAM) [1] است كه وسيله اي براي سازماندهي، تحليل و نشان دادن نتايج يك ارزيابي محيط زيستي جامع است. RIAM يك روش ماتريس است كه موجب مي شود قضاوت هاي ذهني در يك مسير شفاف در فرايند ارزيابي اثرات محيط زيست توسعه يابد. اثرات فعاليت هاي پروژه در سه گزينه مكاني پيشنهادي كارخانه كمپوست بر چهار جزء محيط زيستي (فيزيكي-شيميايي، بيولوژيكي-اكولوژيكي، اجتماعي و اقتصادي) از طريق بررسي هاي ميداني، نظر كارشناسي و نرم افزار RIAM ارزيابي شد. نتايج نشان داد كه بهترين گزينه مكاني جهت احداث كارخانه كمپوست گزينه سوم است. واژه هاي كليدي: ارزيابي اثرات محيط زيست، شهرستان گلپايگان، كارخانه كمپوست، گزينه سوم، نرم افزار RIAM، مقاله، پروژه، مقاله پژوهشي، مقاله ترويجي، مقاله isi، سبز، محيط زيست، منابع طبيعي، مهندس محيط زيست،ارزيابي، آلودگي،Gis [1] Rapid Impact Assessment Matrix


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
ارزيابي اثرات محيط¬زيستي محل¬هاي پيشنهادي كارخانه كمپوست با استفاده از روش ماتريس ارزيابي سريع اثرات (RIAM) (مطالعه موردي: كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان)

در اين پروژه پاورپوينت مديريت پروژه هاي عمراني و غيرعمراني در 38 اسلايد كاملا قابل ويرايش به طور كامل و جامع همراه با تصاوير و فلوچارت هاي مربوطه طبق موارد زير نشان داده شده است


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
پاورپوينت مديريت پروژه هاي عمراني و غيرعمراني همراه با تصاوير

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

مرغ رد آيلند (Red Island) و استاندارد هاي نژادي

wauz_t4.jpg

مرغ رد آيلند احتمالا يكي از موفق ترين نژاد هاي مرغ در دنيا است. اين مرغ از وطن خود به سراسر جهان سرايت كرده است به گونه‌اي كه مي توان گفت حتي در مقابل مرغ هاي صنعتي مدرن و شيوه هاي كشاورزي فشرده رونق بيشتري دارد. شايد اين سوال براي شما پيش آيد كه چرا اين مرغ انقدر موفق است؟ آنها در واقع پرندگاني هستند كه در دسته ماكيان قرار مي گيرند. به مراقبت كمي نياز دارند و معمولا بسيار سالم هستند. اين نژاد مرغ، از نوع مرغ هاي شخصي هستند. با توجه به مشخصات آنها كمتر كسي پيدا مي شود كه اين مرغ ها را ديده باشد و آنها را دوست نداشته باشند. در اين مقاله مي خواهيم اين نژاد را به طور عميق مورد بحث قرار دهيم. علاوه بر اين نوع حيوان خانگي كه جزء حيوانات اخلي نگهداري مي شود، مي توانيد اطلاعات لازم را در مورد ساير حيوانات خانگي در فارسي پت بدست آوريد.

تاريخچه مرغ رد آيلند

تاريخچه مرغ هاي رد آيلند در حقيقت از سال 1854 شروع مي شود. يك كاپيتان دريايي به نام ويليام تريپ، يك خروس مالايي را از ملواني خريداري كرد. كاپيتان خروس مورد نظر را با خود به خانه برد و با مرغ هاي خود جفت كرد. تريپ جهت تخم گذاري بيشتر مرغ هايش، از تخم آنها براي پرورش و پيشرفت استفاده كرد. او به همراه و با كمك دوست نزديكش جان مكوبر براي پرورش مرغ ها ثبت نام كرد. با توجه به تلاش ها و عملكرد هاي تريپ مرغ هايي تركيبي پرورش داده شدند كه از كه از مرغ ها و پرندگاني در اين نوع در منطقه ماكومبر برتري داشتند. چنين نژادي براي بهبود و پيشرفت ژنتيكي مرغ هاي تريپ استفاده شد كه از حاصل آن نژاد هايي مثل مالايي، مرغ چيني، لايت براهما، راك پليموت و . ... بوجود آمدند.

اين نژاد مرغ مورد توجه اسحاق ويلبور كه يك مرغدار موفق بود قرار گرفت. عليرغم تمام كارهايي كه توسط تريپ و مكومبر براي پرورش اين نوع مرغ انجام شد، ويلبور نام در آيلند را به اين مرغ نسبت داد. مرغ هاي رد آيلند، قبل از هر چيز به عنوان يك پرنده دو منظوره پرورش داده شد. به افتخار اين نژاد دو مجسمه در نزديكي محل شكل گيري آن احداث شد.

ظاهر و استاندارد نژادي مرغ رد آيلند

در سال 1904 مرغ رد آيلند توسط انجمن مرغداري آمريكا و همچنين در سال 1909 در سازمان استاندارد مرغ و طيور انگلستان پذيرفته شد. پرهاي اين نوع مرغ انتظار مي رود كه سخت و محكم باشد. اين مشخصات را از ژن هاي مرغ مالايي و جاوا به ارث برده است. رنگي كه براي اين نژاد شناسايي شده است يك ماهگوني كمرنگ مايل به مشكي مي باشد. در قسمت دم و باله ها مي توان پرهاي سياهي را تماشا كرد. تاج و كاكل هاي اين نژاد مرغ قرمز رنگ و چشمهايش به رنگ نارنجي است. مرغ رد آيلند يك نوع مرغ با پوست زرد است. رنگ زرد در قسمت پاهايش به خوبي ديده مي شود. دقت كنيد كه هر پا بايد 4 انگشت داشته باشد و منقار آنها بايد به رنگ زرد باشد. اين مشخصات مخصوص مرغ هاي رد آيلند طبيعي است.

تاج آنها معمولا خميده به سمت راست قرار گرفته است. مرغ هاي مشابه با شكل هايي شبيه به رد آيلند وجود دارند وليكن محبوبيت آنها بسيار كمتر از اين نژاد است. وزن خروس ها در نژاد رد آيلند 3.5 كيلوگرم و مرغ آن حدودا به 2.5 كيلوگرم مي رسد.

توليد تخم مرغ در مرغ هاي رد آيلند

مرغ هاي رد آيلند در تخم گذاري بسيار خوب عمل مي كنند. بسيار سخت است كه مرغ هاي ديگر از آنها در توليد و استمرار تخم مرغ ها در زمان هاي مشخص پيشي بگيرند. گروه هاي اصلي مرغ هاي رد آيلند به دو منظور پرورش داده شده اند. اما در دهه 1940 اين نزاد به گونه‌اي پرورش داده شد كه تخم گذاري بيشتري انجام دهد. اين در زماني اتفاق افتاد كه اين مرغ ها در دو نوع ارثي و صنعتي پرورش داده شدند. آنهايي كه براي تخم گذاري بيشتر پرورش داده شدند مرغ هايي هستند كه امروزه از اين نژاد مشاهده مي شود. مرغ هاي رد آيلند معمولا در حدود 18 تا 20 هفته شروع به تخم گذاري مي كنند. يك مرغ خوب مي تواند هر سال 200 تا 300 عدد تخم بگذارد.

اگرچه مرغ هاي ديگر كه در زمينه تخم گذاري ضعيف هستند ساليانه حدود 150 تا 250 عدد تخم مي گذارند. اين تخم مرغ ها در رنگ قهوه‌اي روشن و كرم با اندازه متوسط هستند. اندازه تخم مرغ ها مي تواند در طول سال مانند تعداد آنها افزايش يا كاهش يابد. مرغ هاي ارثي در تعداد و اندازه تخم گذاري خيلي از اين گونه مرغ ها عقب تر نستند، ولي تفاوت اسلي آنها در ميزان و طعم گوشت آنهاست.

شخصيت رفتاري مرغ رد آيلند

مرغ هاي رد آيلند بسيار فعال، آرام و مستعد هستند. برخي مواقع خروس هايي در اين نوع مي توانند كمي پرخاشگر باشند. به طور كلي مي توان گفت كه آنها بسيار كنجكاو، پر انرژي و دوست داشتني هستند كه با توجه به جنسيت آنها مي توانند يكسري تفاوت هايي در شخصيت و رفتار داشته باشند. مرغ ها در مقايسه با خروس ها بسيار آرام تر هستند وليكن در برخي مواقع ممكن است خروس ها زياد پرخاش كنند كه در اين مواقع بايد به نوع و دسته خروس انتخابي دقت كنيد. نيازي به گفتن نخواهد بود كه اگر خروس ها پرخاش زيادي داشتند نبايد در اطراف كودكان قرار بگيرند.

 

نكاتي در رابطه با سلامت و بهداشت

مانند ساير پرندگان، كرم هاي ريز و اكتوپارازيت (نوعي انگل در مرغ ها و پرندگان) هاي ديگر كه مي تواند براي آنها مشكلاتي ايجاد كند. اين مشكلات مي تواند توسط حمام گرد و غبار و چك كردن دقيق برطرف شود. منظور از حمام گرد و غبار حركتي است كه تمام پرندگان هنگامي كه در خاك و ماسه قرار مي گيرند انجام مي دهند تا با استفاده از آن انگل هاي احتمالي را از بين پرو بال خود خارج كنند. در برخي موارد به اين حركت حمام ماسه نيز گفته مي شود. غير از اين گونه مشكلات، به طور كلي اين نژاد از جمله نژاد هاي سالم در نظر گرفته مي شود.

آيا مرغ ردآيلند براي شما مناسب است؟

اگر به دنبال يك مرغ تخم گذار درجه يك مي گرديد، ديگر لازم نيست به دنبال آن باشيد. مرغ رد آيلند يك گزينه مناسب براي استفاده در اين زمينه است كه مي تواند به راحتي با تغذيه توسط مواد غير استاندارد و در تمام مكان هاي نگهداري مرغ دوام آورد. ولي ما توصيه نمي كنيم كه از اينگونه مواد غذايي براي تغذيه آنها استفاده كنيد. بسياري از نژاد هاي مرغ در مكان هاي سخت به سختي زنده مي مانند وليكن رد آيلند مي تواند ديدگاه شما را در اين زمينه به طور كلي تغيير دهد. اين نژاد مرغ علاوه بر كارايي اصلي خود بسيار پر انرژي هستند و بيشتر مواقع تمايل دارند كه صاحبان خود را دنبال كنند.

آنها به عنوان مرغ هاي خانگي در بين ساير نژاد ها رتبه خوبي را كسب كرده اند و رفتار بسيار مناسبي با كودكان دارند. البته بايد مراقب خروس ها باشيد. تعداد كمي از اين مرغ ها مي تواند تمام نياز هاي يك خانواده را برطرف كند. صرف نظر از مكان زندگي شما، اين پرندگان قدرتمند تقريبا در هر اقليمي پيدا مي شوند.

 

نتيجه

رد آيلند به عنوان يك نوع مرغ تخم گذار، اثر خود را بر دنياي طيور گذاشته است. آنچه كه به عنوان يك پروژه كوچك در حيات كوچك خانه شروع شد و به يك پروژه جهاني در دنياي دام و طيور تبديل شد. تمام مرغ هاي رد آيلند شخصيت خاص خود را دارند. تا به امروز مشاهده نشده است كه آنها نسبت به ساير مرغ ها حتي آنهايي كه پرخاشگر هستند رفتار بدي از خود نشان دهند. هميشه كنجكاو هستند و همواره به سمت درب هاي لانه‌ي خود هجوم مي آورند تا غذاي خود را ميل كنند.

 

منبع: فارسي پت